ملاك هاي خودتان را بسنجيد و جدي بگيريد

۱۰۳ بازديد

 ‌ شما قرار است خودتان خودتان را باور كنيد و با ملاك ها باورهاي خودتان را بسنجيد نه اينكه خود را به ديگران بباورانيد .وقتي به دنبال تاييد ديگران هستيد هميشه در حالت دفاعي قرار داريد و براي ديگران سخت است از ديوار دفاعي شما عبور كنند .اگر به دنبال تاييد ديگران هستيد دو علت دارد يا اينكه خودتان را خوب نمي دانيد يا خودتان را خواستني و دوست داشتني نمي يابيد .وقتي ذهنتان درگيرجلب رضايت ديگران شد نمي توانيد از حداكثر توان ذهنتان براي برقراري ارتباط بهره ببريد.مهم نيست مردم شما را بفهمند حتي اگر به خطر اين نافهميشان تصوير غلطي از شما دارند شما نمي توانيد راه بيفتيد و آن را تصحيح كنيد.شما به اين دنيا نيامده ايد تا ديگران را راضي كنيد شما براي رضايت خودتان آمده ايد و تا نگاه تاييد طلب را عوض نكنيد گرفتاريد.وقتي تاييد ديگران را مي خواهيد حتي اگر آنها پدر و مادر يا همسرتان هستند زير اين بار له خواهيد شد.در بيشتر موارد نظر ديگران تاثيري در زندگي ما ندارد اين ماييم كه عقيده ي ديگران را تبديل به چاقو مي كنيم و به خودمان مي زنيم .

بنابراين قرار نيست در شرايط عادي يكي قرباني آرامش و شادي ديگري بشه، چون اگر روزي يكي از طرفين فداي ديگري شد ، اون آدم اول از خودش و بعد بتدريج از طرف مقابلش و از اون رابطه متنفر ميشه !
اون روزي كه ناراحتي و غم و رنج رو در خودم سركوب مي كنم و تحمل و گذشت و فداكاري مي كنم دقيقا دارم تنفر رو در وجودم پرورش ميدم . بعد هم سرو كله اضطراب براي كنترل اين تنفر پيدا مي شه و من دير يا زود تبديل به يك آدم عصبي و نوراتيك ميشم كه رنج مي برم و رنج مي دهم و لذت نمي برم و لذت نمي دهم !
يادتون باشه در زندگي هميشه بايد احساس تون رو هر چيزي كه ناراحتتون ميكنه ، رنجتون ميده و ... با طرف مقابلتون صادقانه بگيد و نگران پيامدهاش هم نباشيد !

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.